reklama

Letný seriál na pokračovanie - 2/12 Litmanová

Poznáte horu Zvir? Hovorí Vám niečo obec Litmanová? Videli ste film Ivetka a hora? Ak by ste náhodou o tom nevedeli, tak je to čarovné miesto v lone prírody blízko poľských hraníc zopár kilometrov od mesta Stará Ľubovňa. Cesta od Popradu je dosť náročná aj pre skúsených šoférov, nakoľko sa cez tie rôzne dedinky kľukatí raz na jednu stranu, raz na druhú. Treba si preto dávať pozor až sa raz vyberiete na tento smer. Prečo práve o Litmanovej bude tento článok? Asi preto, že som tam zažil krásne chvíle v lone prekrásnej prírody a niečoho nadprirodzeného, čo tam pocítil nejeden pútnik.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Začnem pekne od začiatku. Ked som mal asi 10 rokov boli sme s rodinkou na odpustovej omši v Litmanovej na hore Zvir, kde sa 5 rokov po sebe zjavovala panna Mária. Ak by ste chceli sa o tom dozvedieť viac navštívte stránku www.litmanova.net. Ako malému chlapcovi bolo dosť nepríjemné ked sme museli vyliezť na kopec, kde sa zjavovala panna Mária. Nikdy som nemal rád veľa ľudí pokope a práve v odpustovú nedeľu ich tam bolo fakt neúrekom. Skrátka augustová horúčava, nekonečne dlhá omša a vlastne ani som nechápal o čo tam vlastne ide. Lebo na takomto mieste a takejto akcii som bol poprvýkrát. Akurát si pamätám na sakramentskú zákrutu v obci Jarabina, kedy som sa fakt zľakol, aby sme nespadli aj s našou škodovkou 100. To bol môj prvý zážitok z Litmanovej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhý zážitok bol vysvetľujúci a to ten, že som na popud svojej ateistickej priateľky si pozrel film Ivetka a hora. Bolo to asi tak pred rokom. Tento film sa ma neskutočne dotkol a prežíval som ho s takou úprimnosťou, akou je celý film vytvorený. Potom som si ho nepravidelne opakovane púšťal stále dookola, pretože zanechal vo mne určitú stopu, ktorá sa nedá len tak vymazať. Nakoľko mám bráška Dominikána (mních), tak sme to trošku spolu preberali. Nešli sme veľmi do hlbky, ale iba tak okrajovo. A potom prišlo niečo fakt neočakávané.

Jedného dňa som sa už odhodlal, že predsa do tej Litmanovej pôjdem mrknúť, že ako je to vlastne s tými zjaveniami. Najprv sme prešli celú dedinu až sme sa dostali na koniec, kde nás rôzne značky a upozornenia navigovali na horu Zvir. Je super, že sa dá dostať úplne hore aj autom, lebo starší alebo chorí ľudia môžu s nami spolu zažiť tú neskutočnú atmosféru. V podstate neviem ako to vnímajú iní ľudia, ale ja som sa tam cítil neskutočne dobre. Je tam krásne a ticho. Ľudia sú k sebe milí a tolerantní. A keď tam o niečo uprimne človek prosí cez modlitbu, tak sa Vám to splní.

Marek Duda

Marek Duda

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje životné heslo je: "Je mi jedno, či človek má 10 alebo 100 rokov, ak ma dokáže niečo naučiť som rád, že som ho spoznal." Človek po tridsiatke začne vnímať prostredie, v ktorom žije trochu ináč ako dovtedy. Preto sa zaujímam o komunálnu politiku a v tohtoročných komunálnych voľbách kandidujem na poslanca do Mestského zastupiteľstva v Poprade. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSekretárŠpajzkaDivadelné pocityPráci česťSúkromnéNezaradenéEkohračkyGaléria (ne)slávnych umelcov

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu