reklama

Resumé

Dnes je deň, kedy viacerí z nás hodnotíme uplynulý rok z pohľadu toho ako sa nám darilo-nedarilo, čo sme všetko dosiahli, čo sme stratili a čo si z toho všetkého máme zobrať ako ponaučenie do ďalších rokov. Človek je tvor nedokonalý a preto robíme všetci chyby. Môj rok bol o odpúšťaní. Boli v ňom chvíle napätia, ale aj relaxácie pri počúvaní záznamov kázní a diskusií s Marošom Kuffom zo Žakoviec. V tomto roku som sa znovu začal modliť k Bohu, čo bolo krásne a pre moju dušu užitočné. Možno si poviete trochu veľa kresťanskej zbožnosti na jeden článok. Nie, ja chcem byť iba úprimný - nič viac a nič menej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V tomto roku mi hlavou vírilo, či som urobil dobre, že som na chvíľu nechal divadlo. Neviem ako dlho bude trvať tá chvíľa, pretože ako prvoradé som si dal za cieľ zabezpečiť si stálu prácu, ktorá ma nielen uživí, ale dokáže mi splniť moje sny, ktorými sú založenie si vlastnej rodiny a mať deti a konečne mať svoj vlastný domček niekde na dedine, lebo čím som starší tým viac vnímam, že aj krátkodobý pobyt na dedine je pre mňa liečivý. Samozrejme, že by som chcel mať psa, mačku, prasiatko, možno kravku, kus poľa a môj život by sa stal užitočným. Zverinec by som chcel kvôli deťom, aby mali odmalička vzťah nielen k prírode ale aj k zvieratkám.Samozrejme, že by som chcel robiť divadlo. Niekedy mám pocit, že na dedine je väčší záujem o divadlo ako v meste, kde je všetkého dostatok. Kultúrne domy viacmenej zívajú prázdnotou a iba chátrajú. V tomto roku som sa snažil byť dobrým človekom. Poviete si aké jednoduché. Vôbec nie, je to veľká drina a častokrát sa človek zamýšľa, či to alebo ono povedal vhodne a či niekoho tým neponížil pred ostatnými. Učím sa a viem, že som na dobrej ceste. Naučil som sa taktiež ako-tak vychádzať s peniazmi (síce až v decembri sa mi podarilo byť na účte v pluse, ale predsa). Snažil som sa zodpovedne plniť svoje dlhy voči telefónnym operátorom a vďaka práci, ktorú som si vysníval sa mi to aj začalo dariť. Chcel som si dať do poriadku vzťahy so svojimi blízkymi a aspoň občas sa im ozvať, ak to bolo možné. Po dlhých rokoch som bol na spovedi, čoho som sa strašne bál lebo som mal pocit toho najväčšieho hriešnika na svete. Môjmu spovedníkovi som povedal všetky hriechy na ktoré som si vôbec dokázal spomenúť cestou autom do úplne inej dediny, aby som sa menej bál spovede. S bratom kňazom sme si konečne mali možnosť vyrozprávať veľa vecí, ktoré som chcel s ním prebrať, akurát že nikdy na to nebol čas. Keďže sme absolvovali niekoľko dlhých ciest autom, nakoľko sa sťahoval z Ukrajiny, tak sme mali more času a bol som veľmi rád, že si ako najstarší a najmladší brat môžeme spolu porozprávať všetko čo nás v živote postretlo a hlavne vysvetliť si všetky nedorozumenia, ktoré medzičasom nastali. So sestrou sme sa rozhodli, že chceme pomáhať mamičkám na materskej dovolenke a zdravotne handicapovaným ľuďom. Chceli sme, aby pre deti začali vyrábať ekologické hračky. Takýto bol môj rok 2013. A čo ten Váš?

Marek Duda

Marek Duda

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje životné heslo je: "Je mi jedno, či človek má 10 alebo 100 rokov, ak ma dokáže niečo naučiť som rád, že som ho spoznal." Človek po tridsiatke začne vnímať prostredie, v ktorom žije trochu ináč ako dovtedy. Preto sa zaujímam o komunálnu politiku a v tohtoročných komunálnych voľbách kandidujem na poslanca do Mestského zastupiteľstva v Poprade. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSekretárŠpajzkaDivadelné pocityPráci česťSúkromnéNezaradenéEkohračkyGaléria (ne)slávnych umelcov

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu