reklama

Zázračný prsteň - alebo sila dobrého slova

Čo by ste urobili, keby ste mali zázračný prsteň? Čo by ste zmenili pre seba? Čo pre druhých? Všetko čo potrebujeme si dokážeme zadovážiť aj bez toho, aby sme vlastnili zázračný prsteň. Moje prvé želanie by bolo také: želal by som si, aby sme všetci prestali nadávať na všetko dookola a želali sebe aj ostatným iba pozitívne formulované vety. Takto by sme mali všetci z toho osoh. Mali by sme k sebe bližšie, každému by sa darilo, nikto by sa nemal zle. Niekedy si ani neuvedomujeme, že v zápale hnevu dokážeme druhým želať smrť, stratu šťastia, zdravia, a ďalšie všakovaké pohromy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Chcel by som Vám všetkým dať lekciu dobrého slova. Ak nám záleží na našich blízkych, priateľoch, známych, kolegoch v práci, alebo trebárs aj deťoch v Afrike, tak by sme sa mali začať učiť novému jazyku. Pre mňa je jedným z vzorov jeden môj známy, ktorého síce nepoznám dlho, ale zažil som ho vo viacerých vypätých situáciách, kde sa vždy správal slušne a pokorne, čo mi veľmi imponovalo. Začal som si ho všímať viac a fakt nezahrešil.

To je asi prvá rada: "nepoužívať sprosté slová"

Ďalší príklad mám z tej opačnej stránky, keď sa o niekoho bojíme, alebo máme určité obavy z niečoho, tak keď to dáme na papier, alebo ich nesprávne naformulujeme stanú sa. Napríklad taká veta: Nechcem, aby sa ti niečo zlé stalo. Tým dávame najavo to, že očakávame, že niečo zlé príde. Dá sa to krásne preformulovať do vety: Verím, že sa zdravý a celý vrátiš. Keď som bol v Litve na jednom workshope, tak sme si písali očakávania a obavy. Mojou jedinou obavou bolo iba to, čo ma v tej chvíli napadlo: Bojím sa, že sa stratím. Na druhý deň som sa naozaj stratil vo Vilnuse. Chválabohu, že som sa aj potom našiel, po hodine pátrania, som vzdal svoj orientačný zmysel a s mapou v ruke som zavolal kámoške, kde sú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá rada: "nikdy neformuluj svoje obavy negatívne"

Myšlienky, aj nevypovedané majú takú istú váhu ako slovo. Ak nám záleží na našej budúcnosti a na tom, aby sme boli šťastní, tak musíme rozmýšľať o pekných veciach. Ak hľadáme lásku, vždy si ju musíme dopredu predstaviť, zamyslieť sa nad tým, aké sú naše kritéria a potom náhoda, alebo osud nám prinesie práve to, čo sme si v myšlienkach želali. Niekedy môžu negatívne myšlienky vytvoriť pozitívnu realitu. To je vtedy, keď si povieme, že chceme niečo, čo by nebolo také a také. A ono to príde. 

Tretia rada: "Nauč sa rozmýšľať o veciach a udalostiach v tvoj prospech tak, aby si nikomu tým neublížil"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slovo má neuveriteľnú schopnosť zhmotniť sa do reálneho stavu. A kto tomu neverí, nech si to vyskúša podľa môjho návodu. ;-) 

Marek Duda

Marek Duda

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje životné heslo je: "Je mi jedno, či človek má 10 alebo 100 rokov, ak ma dokáže niečo naučiť som rád, že som ho spoznal." Človek po tridsiatke začne vnímať prostredie, v ktorom žije trochu ináč ako dovtedy. Preto sa zaujímam o komunálnu politiku a v tohtoročných komunálnych voľbách kandidujem na poslanca do Mestského zastupiteľstva v Poprade. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSekretárŠpajzkaDivadelné pocityPráci česťSúkromnéNezaradenéEkohračkyGaléria (ne)slávnych umelcov

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu