reklama

Spolupatričnosť

Dnes by som Vám chcel napísať niečo, čo som mal možnosť si všimnúť, keď som sa včera prešiel našim popradským námestím, ako inak povinné pracovné návštevy bánk, obchodíkov, skrátka nákupy a vybavovačky v jednom. Dlhšiu dobu som si nekupoval žiadne noviny, denníky ani odborné časopisy. Prišlo mi to poslednou dobou nejaké zbytočné, keď som svoj život vnímal, že je veľmi hektický a radšej som si kúpil knihu, čo v mojom vnímaní je vyšší level časopisu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ráno som vstal, pozrel som si kedy mi ide autobus do mesta a v kuchyni som sa stretol s otcom, ktorému sa občas stane, že mi trošku nabúra môj denný harmonogram. V jeho veku chápem, že je zbytočne niečo dopredu plánovať a človek sa v starobe rozhoduje skôr intuitívne skrátka "tu a teraz". Ako poslušný synátor som mu šiel vybaviť veci na pošte, vrátil som sa domov a šiel som neskorším autobusom. 

Cestou z domu na zastávku som v mysli aj na prstoch počítal koľko úradníkov prídem "pozdraviť" a snažil som sa na nikoho nezabudnúť. Mal som trochu čas tak som skočil pozrieť výpredaje topánok. Ako vždy práve tie ktoré sa mi páčili zo všetkých najviac, boli práve tie najdrahšie a iba s nejakou symbolickou zľavou. Potom som sa išiel dať ostrihať ku kámošovi, kde som bol objednaný. Kámoš ešte vybavoval nejaké veci po telefóne, tak som sa prešiel do galantérky pozrieť nejaké stuhy na dekoráciu ekologických hračiek, ktoré darujeme do tomboly na detský karneval v Prešove, kam sa chystáme prísť na Valentína.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Náhodou som našiel krásne vyšívané stužky, ktoré sa používajú na ozdobovanie ľudových krojov. Vyvolalo mi to spomienky na detstvo a úžasné prázdniny strávené u tety v Lendaku, babku, tradičné svadby v krojoch, ktoré sú v tejto obci veľmi bohato zdobené a pestrofarebné. Niekedy mám pocit, že práve ten lendacký kroj je najkrajší na Slovensku, ak nie na svete. A možno si to iba myslím, lebo mám tam svoje korene a príbuzných. Nedalo mi, tak som kúpil niekoľko stužiek, ktorými by sme mohli trošku vyzdobiť jednotlivé hračky do tomboly.

Kamarát mi urobil výborný účes a nový strih, s čím som bol maximálne spokojný. A tak som pokračoval vo vybavovačkách. Pred potravinami stál tak ako skoro každý deň kamarát, ktorý predával Nota Bene a aj keď tento časopis fakt nečítam mal som po dlhšej dobe chuť kúpiť si ho. Kamoš mi nemal ako vydať, tak sme sa dohodli, že skočím do potravín a zmením si peniažky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vtom sa pristavil jeden pán slušne vyzerajúci Róm a dali sme sa všetci traja do reči. Spomínal, aké to je v Bratislave ťažké zarobiť akú takú korunku, ale chce pracovať a bude pracovať, aj keby mal ísť na kraj sveta. Medzitým prešiel okolo nás kamarát, ktorý robí komunálnych službách a nezabudol sa opýtať, či má predavač nové číslo Nota Bene a spomenul, že sa po práci určite zastaví po jeden výtlačok. 

Krásne je, že sme sa stretli štyria úplne obyčajní ľudia, ktorí nemajú problém sa navzájom podporiť. Nie vždy je život o peniazoch. Všetci sme si za desať minút darovali to, čo bolo v danej chvíli pre každého potrebné. Ja som sa tešil z empatie ostatných, pán rómskeho pôvodu potreboval cigaretu a zdôveriť sa aké to má v živote ťažké, predavač sa tešil, že aj keď je zima, tak niečo popredal (poznám to z vlastnej skúsenosti, že je to veľmi povzbudzujúce keď Vás hrejú peniažky v tej zime) a kamarát z komunálnych služieb s úsmevom sa tešil, že si prečíta svoj obľúbený časopis. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoniec som ešte šiel pozrieť kreatívnu tetušku, ktorá mi vyrobila ozdoby na hračky z tých krásnych kvetinkových stužiek a pobral som sa domov. Keď som prišiel domov, zistil som, že mi ostali papiere, ktoré som mal odniesť na Daňový úrad. Tak som to absolvoval ešte raz dnes. 

Marek Duda

Marek Duda

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje životné heslo je: "Je mi jedno, či človek má 10 alebo 100 rokov, ak ma dokáže niečo naučiť som rád, že som ho spoznal." Človek po tridsiatke začne vnímať prostredie, v ktorom žije trochu ináč ako dovtedy. Preto sa zaujímam o komunálnu politiku a v tohtoročných komunálnych voľbách kandidujem na poslanca do Mestského zastupiteľstva v Poprade. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSekretárŠpajzkaDivadelné pocityPráci česťSúkromnéNezaradenéEkohračkyGaléria (ne)slávnych umelcov

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu