reklama

Sloboda v práci

Pred rokom som nastúpil do nového zamestnania po dlhšej PN-ke. Rozbiehali sme reštauráciu a bolo to krásne obdobie, kedy sme mohli slobodne vytvárať pracovné prostredie, pracovné podmienky, formovať pracovný kolektív podľa nášho pozitívneho myslenia a prístupu k zamestnancom. O to krajšie to bolo, že pracovný kolektív tvorili ľudia s duševným alebo fyzickým handicapom, a preto sme sa snažili si vytvoriť veľmi dobrú a priateľskú atmosféru. Všetko na začiatku vyzeralo ideálne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Takto to fungovalo asi prvé tri mesiace, kým sa nezačalo všetko meniť podľa požiadaviek majiteľky, ktorá sama bola toho názoru, že jej ide "iba o jej vloženú investíciu" a ľudia nie sú pre ňu prioritou. Postupne začali odchádzať prví ľudia, s ktorými sme začínali tento filantropický projekt. Dôvody asi nemusím uvádzať. Z toho krásneho prostredia, ktoré sme sa snažili maximálne prispôsobiť požiadavkam zamestnancov sa začali postupne meniť podľa toho, čo kedy majiteľku "múdre" napadlo.

Ako prvé znechutila zamestnancov a celý čas bojovala za to, aby prinútila všetkých pracovníkov pracovať za minimálnu mzdu a ďalšie "výhody". Samozrejme, že musela skritizovať všetko, čo bolo dovtedy dobré. Skrátka znechutila jedného z partnerov v podnikaní tak, že sám odišiel. Okrem toho našla na každom chybu, akurát na sebe žiadnu. Hotová svätica. Keď som dostal z donútenia aj ja na podpis minimálnu mzdu, tak som sa otvorene vyjadril, že to podpíšem, ale do budúcej sezóny nech so mnou neráta. Tak som si začal hľadať novú prácu, ktorú som aj našiel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po všetkých týchto skúsenostiach ma veľmi zaujalo interview od Tomáša Hajzlera o slobode v práci. Ak sa mi to niekedy udeje, tak budem šťastný prešťastný

Marek Duda

Marek Duda

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje životné heslo je: "Je mi jedno, či človek má 10 alebo 100 rokov, ak ma dokáže niečo naučiť som rád, že som ho spoznal." Človek po tridsiatke začne vnímať prostredie, v ktorom žije trochu ináč ako dovtedy. Preto sa zaujímam o komunálnu politiku a v tohtoročných komunálnych voľbách kandidujem na poslanca do Mestského zastupiteľstva v Poprade. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSekretárŠpajzkaDivadelné pocityPráci česťSúkromnéNezaradenéEkohračkyGaléria (ne)slávnych umelcov

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu