reklama

In Vivo Veritas

Tak toto je môj autorský počin - ten nadpis myslím. V preklade zo španielsko-talianskej mutácie dvoch jazykov to znamená, že v živote je pravda. Lebo keby som tam napísal, že In Vivo Verdadero, tak 99 % ľudí, by v tom nenašlo asi tak nič. To že In Vivo Veritas, Vás dúfam presvedčím svojim článkom. Lebo mňa to dostalo, presvedčilo, uspokojilo, naplnilo, rozosmialo, potešilo, zaujalo, prekvapilo, nabudilo, a mohol by som ešte napísať veľmi veľa slovies, ktoré by všetky nedokázali vystihnúť môj pocit z koncertu hudobnej skupiny In Vivo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Toto zoskupenie som pred dlhými rokmi poznal ako pôvodinu kapelu Varga band, kde sa hudobne realizovali traja súrodenci Vargovci. Keď som na FB čítal, že voľajaká skupina In Vivo zvíťazila v súťaži Košický zlatý poklad, tak som si to ešte nedával dokopy, až keď som dočítal celý článok sa mi zdá, že to bolo zverejnené v Dobrých novinách.sk, tak som bol samozrejme, že zvedavý čo to ten Mišo v Blave robí za hudbu.

Našiel som tam skladbu, s ktorou vyhrali súťaž. Pravdupovediac som si to zaradil okamžite do hudobného priečinka - "nemusím sťahovať". Potom bolo dlho nič, až tento štvrtok som bol na ich live koncerte v popradskej Groteske. Už uvítanie hostí bolo inteligentne humorné a to doslova a celé sa to nieslo v akejsi recesistickej atmosfére, čo demonštrovali texty - miestami rebelantské, ale určite pravdivé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako skupina sa mi veľmi zapáčili, nakoľko bolo zloženie kapely: perkusionista, harmonikár, bassgytarista, a španielsky gytarista. Čo bolo krásne na tom koncerte, že som dokázal vnímať texty, a všetci boli dokonale hudobne zladení. Dalo by sa povedať, že táto skupina je vyzretá. Zo začiatku som tam cítil trošku vplyv unikátnej "popradskej avantgardy 90-tych rokov", ktoré predstavovala kapela Collegium SDS, a neskôr som si uvedomil, že hrajú svoj vlastný štýl. Prítomnosť harmoniky ma najprv zmiatla pri prvých pesničkách, že to bude šansónovo ladený večer, ale mýlil som sa opäť.

Pomedzi skladby Mišo recitoval a krásne artikuloval asi predpokladám svoje básne, ktoré príjemne spestrili koncert, pretože bolo to ako keď fakt dobrý spevák na koncerte rozpráva veselé príhody medzi skladbami. Čo sa mi veľmi páčilo, bolo ešte aj to, ako mu bráško sekundoval pri vokáloch. Všetko bolo na stotinu sekundy presné, nikto nevybehol z taktu, všetko ladilo, ani struna nepraskla takpovediac krásny koncert.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak niekedy uvidíte plagáty na skupinu IN VIVO tak sa na to určite choďte pozrieť, stojí to za to. Mňa to dostalo, presvedčilo, uspokojilo, naplnilo, rozosmialo, potešilo, zaujalo, prekvapilo, nabudilo a tak...

Marek Duda

Marek Duda

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje životné heslo je: "Je mi jedno, či človek má 10 alebo 100 rokov, ak ma dokáže niečo naučiť som rád, že som ho spoznal." Človek po tridsiatke začne vnímať prostredie, v ktorom žije trochu ináč ako dovtedy. Preto sa zaujímam o komunálnu politiku a v tohtoročných komunálnych voľbách kandidujem na poslanca do Mestského zastupiteľstva v Poprade. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSekretárŠpajzkaDivadelné pocityPráci česťSúkromnéNezaradenéEkohračkyGaléria (ne)slávnych umelcov

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu