reklama

Učiť sa, učiť sa, učiť sa alebo Learn to learn

Raz, keď som bol ešte tuším na základnej škole som sa zvedavo spýtal nášho suseda celoživotného odborníka na podnikovú ekonomiku, že Do čoho sa oplatí investovať? Jeho odpoveď ma vždy trošku zarazila, lebo som v tom veku tomu ešte nechápal o čo vlastne ide. Pri každej príležitosti som sa ho znovu a znovu pýtal to isté dookola. Jeho odpoveď sa za tie roky nezmenila. Toto je môj príbeh.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Ako sa učí za jazdy vlakom.
Ako sa učí za jazdy vlakom. 

Takže od malička som nebol spokojný s tým, že od človeka z biznisu som dostal odpoveď, ktorá mi prišla príliš jednoduchá na to, čo som očakával. Sám som nevedel odpovedať na túto otázku, lebo nemal som dostatok skúseností a vedomostí aby som zaujal k tejto otázke svoj subjektívny postoj. 

Odvtedy prešlo asi 20 rokov (áno som už taký zrelý, povedal by som prezretý jak stará tekvica, ale dobre) a dennodenne si spomínam na slová teraz už starčeka po 80-tke, ktorý ledva chodí a mal pravdu, ktorá sa osvedčila hlavne v tejto dobe, kedy sa musíme rozhodovať aj v oblasti do čoho zainvestujeme nejaké to euro, ktoré nám zvýši, ak nám niekedy zvýši. Možno by bolo fajn pouvažovať práve teraz, čo je pre mňa, teba, jeho, nás všetkých tá správna investícia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľa ľudí týmto článkom sklamem, takisto ako ja som sa cítil byť sklamaný odpoveďou môjho suseda, ale to je to jediné, čo má v dnešnej dobe cenu a je to dostupné pre každého človeka v každom veku. Určite to nie je zlato. Zlato je síce komodita, ktorá má svoju cenu, ale akonáhle ju raz predáme, zárobok minieme a život ide ďalej s tým, že už nemáme ani peniaze ani zlato. A podobne je to aj s ostatnými vecami, ktorými sa radi obklopujeme.

Treba hľadať niečo, čo môže dlhodobo vynášať slušné zisky. Momentálne sa cítim ako životný poistkár, ktorý presviedča svojich klientov o výhodnosti svojho biznisu. Ani v životnom poistení to nie je. Čo môže byť tou odpoveďou univerzálnou na všetky doby? Poďme spolu ešte pouvažovať. Určitý druh podnikania? Môže fungovať a nemusí fungovať. Môže to ísť v sezóne a nemusí to ísť mimo sezóny. Hľadáme niečo fakt univerzálne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V angličtine je to krásne 3xL (longlife learning). To čo nám môže pomôcť za každých okolností priniesť nielen zárobok, ale postupne sa dostať vyššie a vyššie je práve celoživotné vzdelávanie, niekedy sa učíme teoreticky, čo je však veľmi málo efektívne. Najlepšie sa človek naučí v praxi a iba si to potvrdí čítaním odbornej literatúry, účasťou na rôznych workshopoch, seminároch, konferenciách, alebo len tak posedíme si s kamarátmi a stačí sa zdôveriť, čo nás trápi a minimálne dostaneme spätnú väzbu, čo nás tiež dokáže veľa veciam naučiť. Takže už asi všetci dobre viete, čo mi ten múdry človek odpovedal: "Najlepšia investícia je do vzdelania" a ja by som to doplnil, že akoukoľvek formou.

Marek Duda

Marek Duda

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje životné heslo je: "Je mi jedno, či človek má 10 alebo 100 rokov, ak ma dokáže niečo naučiť som rád, že som ho spoznal." Človek po tridsiatke začne vnímať prostredie, v ktorom žije trochu ináč ako dovtedy. Preto sa zaujímam o komunálnu politiku a v tohtoročných komunálnych voľbách kandidujem na poslanca do Mestského zastupiteľstva v Poprade. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSekretárŠpajzkaDivadelné pocityPráci česťSúkromnéNezaradenéEkohračkyGaléria (ne)slávnych umelcov

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu