reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marek Duda

Marek Duda

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje životné heslo je: "Je mi jedno, či človek má 10 alebo 100 rokov, ak ma dokáže niečo naučiť som rád, že som ho spoznal." Človek po tridsiatke začne vnímať prostredie, v ktorom žije trochu ináč ako dovtedy. Preto sa zaujímam o komunálnu politiku a v tohtoročných komunálnych voľbách kandidujem na poslanca do Mestského zastupiteľstva v Poprade. Zoznam autorových rubrík:  UmenieSekretárŠpajzkaDivadelné pocityPráci česťSúkromnéNezaradenéEkohračkyGaléria (ne)slávnych umelcov

reklama

Špajzka

Sila dobrej reklamy

Marek Duda

Sila dobrej reklamy

Dnes som videl veľmi, veľmi, veľmi sympatickú reklamu. Hádajte na čo asi? Po nej som si ešte pozrel niekoľko vídeí od toho istého zdroja a jeden protizdroj. Tá prvá reklama bola krásna, hudobne vyšperkovaná. Bola v nej elegancia, jemnosť, intimita, ale aj sila, múdrosť a niekoľko málo, ale zato múdrych myšlienok, ktoré boli síce jednoducho podané, ale v kombinácii s hudobným podmazom a prebleskujúcimi sekvenciami tvorila jedno krásne dielo.

  • 5. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 302x
  • 0
Moj vianočný zoznam

Marek Duda

Moj vianočný zoznam

Musím sa Vám priznať, že vždy keď dostanem nejaký fantastický nápad na článok, tak nemám poruke PC, kde by som to mohol zvečniť (aspoň do doby, kedy bude fungovat tento blog). A preto tu píšem niekedy nepodstatné veci o tom, aké sú v skutočnosti podstatné. Chcel by som niekedy vyjadriť návaly radosti ako aj smútku, ktoré sa vo mne niekedy nahromadia a neviem ich inak spracovať iba tak, že o tom napíšem. V poslednej dobe som mal veľmi pozitívne obdobie, ktoré sa pomaly ale isto prehuplo do negatívneho a naopak. V poslednej dobe som vymyslel pojem fázy osobného zúfalstva. Čomu nie som veľmi rád. Trápi ma iba ľudská nezodpovednosť a bežné veci, na ktoré si nikdy nezvyknem, lebo ich jednoducho nedokážem svojim rozumom pochopiť a veľakrát aj zmeniť.

  • 7. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 307x
  • 0
Výroky na úrovni "televíznych novín" - zabite ma pre môj názor

Marek Duda

Výroky na úrovni "televíznych novín" - zabite ma pre môj názor

Ľudia mám Vás rád, ale keď začínate memorovať to, čo ste počuli vo večerných správach, tak Vám prestávam rozumieť. Začínam mať pocit, že z mojich kamarátov, o ktorých som si naivne myslel, že keď pôjdeme niekedy von spolu, tak si veľmi dobre pokecáme o živote, umení, kultúre, dobrom filme, hudobných kapelách a tu zrazu som si ani neviem prečo začal všímať určité statusy určitých ľudí. Najprv som sa snažil ich odignorovať. Ale keďže mi to nedalo, tak som sa začal viac a viac zapájať do týchto diskusií.

  • 1. dec 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 482x
  • 0
V kvetinárstve

Marek Duda

V kvetinárstve

Dnes ráno som sa vybral, že pojdem pozrieť kamarátku na úrad a v polovici cesty som si to rozmyslel a zabočil do môjho obľúbeného kvetinárstva. Majú tam najšikovnejšie aranžérky v celom Poprade. Už dlhé roky obdivujem ich profesionálnu prácu, kedy každá kvetinka má presne určené miesto, kde bude najkrajšia medzi ostatnými. Najprv som bol trošku dezorientovaný, lebo som tam dlho nebol a skrátka trošku pomenili interiér aby nebola nuda.

  • 27. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 357x
  • 1
Prečo pozerám dookola tie isté filmy

Marek Duda

Prečo pozerám dookola tie isté filmy

Človek by si pomyslel, to musí byť nejaký blázon, ktorý pozerá tie isté filmy dookola. Áno priznávam - pozerávam svoje srdcovky aj viac ako desaťkrát (samozrejme že nie za týždeň) s odstupom niekoľkých dní. Na niektorých ma fascinuje príbeh obyčajnej-neobyčajnej lásky, inde ma chytí za srdce Bach či Beethoven. Inde dejová línia, ktorá dokáže z obyčajného dokumentu urobiť niečo čo sa páči nielen v strednej Európe, ale aj za "hranicami všedných dní".

  • 23. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 173x
  • 0
reklama
Stretnutie s Andym Warholom

Marek Duda

Stretnutie s Andym Warholom

Znie to fakt neuveriteľne. Ale existujú v živote človeka chvíle, kedy dostane zo situácii "závrate" a s takouto situáciou som sa osobne stretol na jednej súkromnej základnej škole v popradskom okrese, kde som bol spríjemniť vyučovací proces neformálnym vzdelávaním na tému komunikácia a tímová spolupráca. Súčasťou hodiny bolo napísanie osobného motta, akéhosi odkazu budúcim generáciám a zistil som, že mladí ľudia v mnohom tromfnú myšlienkami nás starších, ktorí neraz rezignujeme na ľudské dobro, ochotu pomáhať si a ďalšie pozitívne ľudské vlastnosti.

  • 8. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 273x
  • 0
Letný seriál na pokračovanie - 11/12 Miesta v mestách II.

Marek Duda

Letný seriál na pokračovanie - 11/12 Miesta v mestách II.

Kežmarok, Levoča, Litmanová, Margecany, Martin, Podolínec, Ružomberok, Spišská Belá, Spišská Nová Ves, Spišská Teplica, Stará Ľubovňa, Šuňava, Tatranská Polianka, Terchová. Nie každé mesto sa môže aktuálne pomenovať ako metropola. Ale každé mesto alebo dedinka je tak ako aj človek výnimočné niečim iným. Zvyčajne cestujeme za kultúrou, za pamiatkami, za oddychom. Toto leto som ani neplánoval, že navštívime toľko miest, stalo sa to nejako spontánne. Viedla nás k tomu túžba objavovať. Niekedy človek nepotrebuje objavovať veľkoleposť, úžasnosť, výnimočnosť, niekedy je krásne, keď sa človek nechá prekvapiť niečím čo v podstate ani nehľadal a čo pre väčšinu ľudí nestojí za zmienku. Dôležitý je pocit, že sa človek cíti dobre, tam kde je, alebo kde ho vietor zaveje. Niekedy človek pozná miesta roky a práve v určitom čase začne vnímať veci a javy inak. O tejto inakosti je aj tento minicestopis.

  • 12. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 279x
  • 0
Letný seriál na pokračovanie - 10/12 Miesta v mestách I.

Marek Duda

Letný seriál na pokračovanie - 10/12 Miesta v mestách I.

Banská Bystrica, Banská Štiavnica, Batizovce, Čadca, Donovaly, Kežmarok, Levoča, Litmanová, Margecany, Martin, Podolínec, Ružomberok, Spišská Belá, Spišská Nová Ves, Spišská Teplica, Stará Ľubovňa, Šuňava, Tatranská Polianka, Terchová. Tieto mestá spájajú dve veci a to, že logicky sú to Slovenské mestá a taktiež aj to, že sme sa v nich na dlhšie, alebo len tak nakrátko zastavili, niekedy cielene, niekedy iba tak intuitívne (skrátka boli po ceste) počas tohto leta. Tento článok bude o tom, v čom sú výnimočné, alebo v čom sú podobné iným mestám. V niektorých sme strávili deň, v niektorých noc. Niektoré majú križovatky na zamyslenie, niekde žalostne chýbajú semafory, niekde sú aj tam, kde nemusia. Skrátka naša krajina je krásna, keď ju objavujeme vždy znova a znova.

  • 11. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 285x
  • 0
Letný seriál na pokračovanie - 8/12 Keep on running

Marek Duda

Letný seriál na pokračovanie - 8/12 Keep on running

Určite poznáte tú nadupanú pesničku, ktorá sa takto zaujímavo dostala do nadpisu mojho článku. Tuším to spieva Spencer Davis Group, tú na ktorú myslím. Veľmi dobre sa to počúva v aute keď človek cestuje na nejakú dobrú akciu. (nie do Tesca) Nenápadne pridáme plyn a užívame si ako sa len v autíčku dá. Niektorí ľudia jazdia podľa hudby. Patrím k nim aj ja. Čím lepšia pecka, tým to viac reve z reproduktorov, ktoré sa menia na neznesiteľnú hudobnú kulisu. Potom ma zrazu prekvapí nejaká tá zákruta a šliapem na brzdu zároveň s pocitom husacej kože na celom tele. Jemne stíšim rádio a pokračujeme uvedomelo v ceste.

  • 6. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 231x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu